עורך דין מס שבח

עורך דין רן סיון - משרד עורכי דין

משרד עורכי דין רן סיון יוסד בשנת 2000 מתוך הבנה כי ליווי משפטי חייב לשמש ללקוח מעטפת רחבה של תמיכה וסיוע בכלל הסוגיות הדורשות טיפול.
המשרד משלב עורכי דין שמגמת פניהם מסירות, ושירות איכותי וללא פשרות.

תחומי המומחיות המובהקים של המשרד הם: מקרקעין לרבות כל סוגי העסקאות בכל רחבי הארץ כולל קניה, מכירה והשכרה.

המשרד מעניק את כל השירותים הנלווים כולל שירותי נוטריון ודיני ירושה, כולל עריכת צוואות, הוצאת צווי ירושה וקיום צוואה, וטיפול מנהלי לרבות מול וועדות הערר בענייני היטל השבחה.

לקביעת פגישת ייעוץ

עורך דין מס שבח

משרד עו"ד המתמחה במס שבח

עסקאות נדל"ן מערבות סכומי כסף גבוהים ובהתאם גם תשלומי מס לא מבוטלים. חוק מיסוי מקרקעין בישראל קובע חובת תשלום מס לכל אדם פרטי או תאגיד שמבצע עסקת רכישה או מכירה. רגע לפני שאתם ממהרים להסדיר את מלוא תשלום המס כדאי שתדעו שחלו בשנים האחרונות שינויים בשיטת חישוב המס, קיימים כמה וכמה פרמטרים שמזכים אתכם בפטורים והקלות. ליווי של העסקה עם עורך דין מס שבח עשוי לחסוך לכם הרבה כסף וכאן בדיוק נכנס לתמונה עורך דין רן סיון עם התמחות במקרקעין, ניסיון רב, מסירות, המלצות ותוצאות שמדברות בעד עצמן.

איזה עורך דין מס שבח כדאי לבחור?

ממש כפי שלא ניגש אל רופא שיניים עם כאב בטן, כך גם לא נפנה אל כל עורך דין לקבלת ייעוץ בנושא מס שבח או ליווי עסקת מקרקעין. עסקאות נדל"ן פשוטות ומורכבות כאחד דורשות ליווי של עורך דין מס שבח שמתמחה במקרקעין ויש לו ניסיון רלוונטי. על עורך הדין להיות בקיא בחוק ומעודכן בפסיקות העדכניות בתחום המס. רק עורך דין שמתמחה במקרקעין יידע לייצג אתכם נכון אל מול רשויות המס ולהביא למיצוי מלא של כל הזכויות שלכם להטבות והנחות.

מה זה מס שבח?

חוק מיסוי מקרקעין מחייב תשלום מס בעבור הרווח מעסקת הנדל"ן. אנו נדרשים לשלם מס שבח בעבור ההפרש בין שווי המכירה לבין שווי הקנייה. מוכר הנכס נדרש להצהיר על המכירה בתוך 40 ימים מיום ביצוע העסקה, זהו השלב בו מחשבים את סכום המס כולל זכאות לפטור או הנחה. על המוכר להעביר אל הרשויות אסמכתאות לכל הוצאה אותה הוא מבקש להציג כמוכרת. את תשלום המס יש להסדיר בתוך 60 יום.

מדוע חשוב לפנות אל עורך דין מומחה למס שבח?

אם מגיע לכם ליהנות מהנחה או פטור מתשלום מס שבח כדאי שתדעו זאת! ללא ליווי של עורך דין מומחה מס שבח מהטובים בתחום אתם עלולים לשלם מס עודף. עורך הדין בוחן את כל הנתונים, מנסח נכון את הבקשה לפטור או הנחה, מציג אסמכתאות ומגיש בשמכם את הבקשה. ליווי של עורך דין מס שבח עם ניסיון עשוי לחסוך לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים. רוצים לבדוק האם גם לכם מגיע לקבל הנחה בתשלום מס השבח? חייגו עוד היום אל עו"ד רן סיון.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לקביעת פגישת ייעוץ

עורך דין מס שבע - חשוב לדעת

פטור לדירת מגורים יחידה המחוקק העניק פטור ממס שבח למי שמוכר דירת מגורים יחידה, בכפוף לתנאים מסוימים. התנאים העיקריים לקבלת הפטור:

  1. המוכר הוא יחיד (לא חברה)
  2. הדירה שימשה למגורים לפחות 18 חודשים מתוך 24 החודשים שקדמו למכירה
  3. בבעלות המוכר אין דירה נוספת בעת המכירה ו-18 חודשים אחריה (תקופת צינון)
  4. זו לא הפעם השלישית בארבע השנים האחרונות שבה מנצל המוכר את הפטור
מס שבח מקרקעין
ונכסים מסחריים. מטרתו העיקרית של המס היא לגבות חלק מהרווח שנצבר לבעלים כתוצאה מעליית ערך הנכס לאורך השנים. מס השבח נחשב למס מורכב עם חישוב מסובך ומערכת פטורים נרחבת.

חישוב מס השבח

מס השבח מחושב על ההפרש בין שווי המכירה לשווי הרכישה, בניכוי הוצאות מותרות כמו שיפורים ששביחו את הנכס. שיעור המס תלוי במספר גורמים, בעיקר סוג הנכס, זהות המוכר, תקופת ההחזקה ומועד הרכישה והמכירה. שיעור המס הבסיסי הוא 25%, אך הוא עשוי להשתנות בנסיבות שונות. לדוגמה, מכירת דירת מגורים יחידה פטורה ממס לאחר תקופת צינון והחזקה מינימלית.

עורך דין מס שבח - חשוב לדעת

הוצאות מותרות בניכוי בחישוב מס השבח, ניתן לנכות מעלות הרכישה הוצאות שונות הקשורות לרכישת הנכס ולהשבחתו. ההוצאות העיקריות הן:

  1. מס רכישה ששולם בעת רכישת הנכס
  2. הוצאות עסקה כגון דמי תיווך, שכ"ט עו"ד ואגרות
  3. השקעות ושיפורים מהותיים שהשביחו את ערכו של הנכס
  4. הוצאות פיתוח ששולמו לרשויות
  5. הפרשי הצמדה ורווחים ראויים במידה וחלפו 4 שנים ממועד הרכישה
שומת מס שבח

לצורך חישוב מס השבח נדרש המוכר להגיש למס הכנסה הצהרה על עסקת המכירה בתוך 30-50 יום מיום העסקה. על בסיס ההצהרה ומסמכים נוספים, נקבעת שומת מס שבח. המוכר יכול להשיג או לערער על השומה. אפשר גם לבקש פטור לפני ביצוע העסקה, במסלול הפטור המוקדם.

סיכום

מס שבח מהווה נתח מס משמעותי בעסקאות מקרקעין, אך ניתן להפחיתו ואף להימנע ממנו באמצעות תכנון נכון ומיצוי הפטורים. חשוב להכיר את החוק ואת החישוב המורכב, ולהסתייע בבעלי מקצוע בתחום. מס השבח מלווה בדילמות והזדמנויות, והטיפול בו דורש בקיאות ומומחיות. יחד עם זאת, המגמה היא להקל על משקי הבית במיסוי מכירת דירת מגורים באופן שיאפשר ניידות ושיפור תנאי הדיור בישראל.

זקוקים לייעוץ משפטי?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן