מה ההבדל בין פיטורים בהסכמה להתפטרות בהסכמה

עורך דין רן סיון - משרד עורכי דין

משרד עורכי דין רן סיון יוסד בשנת 2000 מתוך הבנה כי ליווי משפטי חייב לשמש ללקוח מעטפת רחבה של תמיכה וסיוע בכלל הסוגיות הדורשות טיפול.
המשרד משלב עורכי דין שמגמת פניהם מסירות, ושירות איכותי וללא פשרות.

תחומי המומחיות המובהקים של המשרד הם: מקרקעין לרבות כל סוגי העסקאות בכל רחבי הארץ כולל קניה, מכירה והשכרה.

המשרד מעניק את כל השירותים הנלווים כולל שירותי נוטריון ודיני ירושה, כולל עריכת צוואות, הוצאת צווי ירושה וקיום צוואה, וטיפול מנהלי לרבות מול וועדות הערר בענייני היטל השבחה.

לקביעת פגישת ייעוץ

מה ההבדל בין פיטורים בהסכמה להתפטרות בהסכמה

במקרה של פיטורים, המעביד פועל באופן חד צדדי ולמעשה, מודיע לעובד שהוא מביא את יחסי העבודה לסיומם. יחד עם זאת, המעביד מחויב לקיים הליכי שימוע טרם הפיטורים. דרך נוספת לפטר עובד היא כשהמעביד מודיע לעובד על סיום עבודה תוך הסכמה עם העובד, הליך כזה נקרא פיטורים מוסכמים.

כאשר עובד מחליט להתפטר מרצונו זה עשוי לקרות בשני תרחישים:

העובד יתפטר באופן חד צדדי, ויפסיק לעבוד, או שהעובד יודיע למעביד כי בדעתו להפסיק לעבוד, ויבקש לנהל עימו משא ומתן שמשמעותו התפטרות מוסכמת.

אם אתם חושבים להתפטר' אבל לא יודעים אם מגיעים לכם פיצויי פיטורים, המלצתי היא להתייעץ עם עו"ד לפני הגשת מכתב ההתפטרות למעביד, ואפילו להסתייע בעו"ד לצורך ניסוח המכתב. לא פעם אני רואה שכתוצאה מניסוח לא נכון של מכתב הפיטורים זכויות רבות של העובד נשללות ממנו.

מתי זכאי העובד לקבלת פיצויים

בסעיף 1 (א) לחוק פיצויי-פיטורים, נקבע כי עובד, שעבד שנה אחת ברציפות אצל אותו מעביד ופוטר, זכאי לקבל מהמעביד שפיטר אותו פיצויי פיטורים. המשמעות היא חודש שכר על כל שנת עבודה.

במקומות עבודה מאורגנים נהוג לשלם תשלומי פיצויי פיטורים מוגדלים המעוגנים בהוראות ההסכמים הקיבוציים.

חשוב להיות ערים כי מולאו כל תנאי העסקה שנעשתה מול העובד, ושולמו זכויותיו המלאות כמו: פדיון חופשה, דמי הבראה, הפרשות פנסיוניות, דמי נסיעות, דמי חגים וכו'.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לקביעת פגישת ייעוץ

זקוקים לייעוץ משפטי?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן