המעסיק התחלף ומה גורל הזכויות שלכם?

עורך דין רן סיון - משרד עורכי דין

משרד עורכי דין רן סיון יוסד בשנת 2000 מתוך הבנה כי ליווי משפטי חייב לשמש ללקוח מעטפת רחבה של תמיכה וסיוע בכלל הסוגיות הדורשות טיפול.
המשרד משלב עורכי דין שמגמת פניהם מסירות, ושירות איכותי וללא פשרות.

תחומי המומחיות המובהקים של המשרד הם: מקרקעין לרבות כל סוגי העסקאות בכל רחבי הארץ כולל קניה, מכירה והשכרה.

המשרד מעניק את כל השירותים הנלווים כולל שירותי נוטריון ודיני ירושה, כולל עריכת צוואות, הוצאת צווי ירושה וקיום צוואה, וטיפול מנהלי לרבות מול וועדות הערר בענייני היטל השבחה.

לקביעת פגישת ייעוץ

המעסיק התחלף ומה גורל הזכויות שלכם?

על פי פסיקת בית הדין לעבודה, מקום עבודה אחראי לשמור על זכויות מתמשכות של עובד זאת אומרת, שכל הזכויות שצבר, וכל הסכם שנעשה איתו ישמרו ויכובדו גם אם יהיו שינויים פרסונליים ניהוליים במקום עבודתו .

עוד עולה, כי מי שמועסק בעסק המועבר מיד ליד, הופך  אוטומטית לעובד של הבעלים החדש ושל העסק. על מנת שרכישת עסק תעשה ללא עובדים, המעביד המקורי צריך לפטר את העובדים לפני ביצוע ההעברה, או שהעובדים עצמם יצטרכו להתפטר מעבודתם.

הודעה מוקדמת

מעסיק מחויב על פי חוק, לתת לעובד הודעה מוקדמת על כוונתו לפטר אותו ולהעביר את מקום העבודה לידיים אחרות וזאת מכיוון שאסור להתייחס לעובד כמו כלי העובר ממקום למקום, ואסור לקבל עבורו החלטה. לעובד יש זכות מלאה האם הוא רוצה להמשיך במקום העבודה או לא.

גם אם העובד החליט שהוא ממשיך במקום העבודה, הוא מחויב לקבל על פי חוק את ההודעה המוקדמת. במידה והמעסיק לא מכבד את זכותו של העובד, הוא יצטרך לשלם לעובד על הפרה זו בגובה שכר העובד. במידה והמעסיק החדש יפטר את העובד אחרי כמה חודשי עבודה, הוא יהיה זה שיחויב לשלם לעובד את הוצאות ההודעה המוקדמת בהתאם לזמן שהעובד עבד אצלו.

רציפות של זכויות הבראה

הזכאות לימי הבראה ניתנת על פי וותק, וכפועל יוצא אם העובד לא מתפטר, הוא זכאי לקבל את הזכויות שנצברו לו לאורך השנים מהמעסיק הקודם.

פיצוי בגין פיטורים

במידה והעובד החליט שלא להמשיך במקום העבודה החדש, הוא יהיה זכאי לקבל את מלא הפיצויים המגיעים לו על פי חוק מהמעסיק הקודם.

פדיון ימי חופשה

מאחר והעובד צבר במהלך שנות עבודתו את ימי החופשה על הוותק, המעביד החדש מחויב לשלם שכר עבודה ותשלום קופת גמל שמגיעים לעובד עוד מהמעביד הקודם.

למעביד נשמרת הזכות לפרסם דרישה לתביעות התשלום שלושה חודשים מיום העברת החברה, פרסום זה יפטור אותו בתום שלושת החודשים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לקביעת פגישת ייעוץ

זקוקים לייעוץ משפטי?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן