הכל אודות שימוע

עורך דין רן סיון - משרד עורכי דין

משרד עורכי דין רן סיון יוסד בשנת 2000 מתוך הבנה כי ליווי משפטי חייב לשמש ללקוח מעטפת רחבה של תמיכה וסיוע בכלל הסוגיות הדורשות טיפול.
המשרד משלב עורכי דין שמגמת פניהם מסירות, ושירות איכותי וללא פשרות.

תחומי המומחיות המובהקים של המשרד הם: מקרקעין לרבות כל סוגי העסקאות בכל רחבי הארץ כולל קניה, מכירה והשכרה.

המשרד מעניק את כל השירותים הנלווים כולל שירותי נוטריון ודיני ירושה, כולל עריכת צוואות, הוצאת צווי ירושה וקיום צוואה, וטיפול מנהלי לרבות מול וועדות הערר בענייני היטל השבחה.

לקביעת פגישת ייעוץ

הכל אודות שימוע

שימוע הוא הליך שנועד לאפשר לעובד לשטוח את טענותיו בפני המעסיק בטרם תתקבל החלטה סופית בעניין פיטוריו. מעסיק הרוצה לפטר עובד או להרע בתנאי העסקתו נדרש עפ"י החוק לערוך הליך של שימוע

למעשה מדובר בשיחה עם העובד, בה שוקל המעסיק את פיטוריו אך טרם התקבלה החלטה סופית בעניין. בשיחה כזו העובד מזומן לשיחה בה הוא יכול לטעון ולהסביר למה לא לפטר אותו. והמעסיק חייב להגיע למעמד זה בלב פתוח ונפש חפצה על מנת לאפשר הזדמנות אמיתית לעובד להציג בפניו את טענותיו/סיבותיו/ובקשתו.

זימון לשימוע אינו יכול להיעשות מהיום למחר, הוא חייב להינתן כמכתב ובהתראה של מספר ימים(למעלה מיומיים) על מנת לאפשר לעובד להיערך למעמד חשוב לציין שהודעת ווצאפ אינה נחשבת הודעה כתובה.

עוד לפני הגעתו של העובד לשימוע הוא זכאי לקבל מהמעביד פירוט של כל הסיבות והנימוקים בגינם חושב המעביד לפטר אותו, תוך שהוא עובר סעיף סעיף הנשען על אירועים ספציפיים דרכם יוכל העובד ללמוד על הטעויות שעשה או העברות לכאורה, וכל זאת על מנת שיוכל העובד להתכונן ולהכין את עצמו באופן המיטבי לקראת פגישת השימוע.

יום השימוע

אל מעמד השימוע יכול העובד להגיע בליווי עו"ד

העובד בין אם לבד ובין אם הוא מיוצג אמור ביום השימוע להציג את כל הנתונים והמסמכים שרלוונטיים לטענות שהיו כלפיו ולמעשה זו ההזדמנות הנכונה והלגיטימית ביותר שיש לעובד להשמיע ולהציג את הכל כי אח"כ לא יוכל לטעון אחרת שלא התאפשר לו להציג טיעון כזה או אחר או מסמך חשוב שיכול לשפוך אור אחר עליו ועל אופן עבודתו, יתרה מזאת, מסמכים אלו גם יעמדו לזכותו של העובד במידה וזה יחליט להגיש תביעה לבית הדין..

במהלך השימוע חייב להיכתב פרוטוקול מסודר ,ובסיומו, העובד ראשי לקבל עותק שלו.

החלטה

בתום השימוע על המעסיק להעביר לעובד תשובה ברורה דרכה יוכל להבין העובד האם הוא מפוטר, האם קיבל אזהרה, האם יכול להישאר תחת כמה הגבלות אליהם יחוייב .

שימוע מאוחר

במידה ומעסיק פיטר עובד בלי שימוע מקדים, הוא יכול על מנת למזער את הנזק, לקיים שימוע גם אחרי הודעת הפיטורים, במצב כזה  הוא חייב לאפשר לעובד לשטוח את טיעוניו ולבוא בנפש חפצה אל השימוע ובידיעה שיש מקום שאולי ישנה עוד את דעתו.

פיטורים ללא שימוע

עובד שפוטר ללא שימוע ראשי לתבוע את חזרתו וראשי לתבוע פיצוי על הליך לא תקין ולא חוקי.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לקביעת פגישת ייעוץ

זקוקים לייעוץ משפטי?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן