החממות בהם גדלים חדי קרן

עורך דין רן סיון - משרד עורכי דין

משרד עורכי דין רן סיון יוסד בשנת 2000 מתוך הבנה כי ליווי משפטי חייב לשמש ללקוח מעטפת רחבה של תמיכה וסיוע בכלל הסוגיות הדורשות טיפול.
המשרד משלב עורכי דין שמגמת פניהם מסירות, ושירות איכותי וללא פשרות.

תחומי המומחיות המובהקים של המשרד הם: מקרקעין לרבות כל סוגי העסקאות בכל רחבי הארץ כולל קניה, מכירה והשכרה.

המשרד מעניק את כל השירותים הנלווים כולל שירותי נוטריון ודיני ירושה, כולל עריכת צוואות, הוצאת צווי ירושה וקיום צוואה, וטיפול מנהלי לרבות מול וועדות הערר בענייני היטל השבחה.

לקביעת פגישת ייעוץ

החממות בהם גדלים חדי קרן

החממות בהם גדלים חדי קרן מאת עו"ד רן סיון

"יוניקורן", (UNICORN) יצור בדיוני דמוי סוס  בעל קרן אחת המופיע באגדות ובסיפורים (מילון מילוג עברית)

תחום ההייטק השאיל את הסוס המדומיין המיתולוגי ובשנת 2013 טבעה משקיעת ההון סיכון איילין לי את המושג יוניקורן ואפיינה אותו בהגדרה לחברות סטרט  – אפ פרטיות (לא מופקות)  שהערכת שויין עולה על מיליארד דולאר. השם יוניקורן נגזר ממאפי חברות אלו שהינו נדיר כביכול כמו היוניקורן עצמו (שוב, להזכיר עסקינן בהמצאה דמיונית, חית פנטזיה דודה של הסוס המעופף  פגסוס….)

בשנים האחרונות הפכה מדינת ישראל לקו היצור והיצוא המוביל בעולם לגידול יוניקורנס.

תחזיקו חזק בקרן הסוס בכדי שלא תעופו העובדות המדהימות הבאות:

בשנת 2019 היו בישראל ארבעה חברות סטרט אפ שענו להגדרת יוניקורן. היום ישנן מעל 60 חברות כאלו בישראל(!!!) לשם השוואה בארה"ב הגדולה, מובילת העולם (הזמנית לדעתי) יש כיום 78 חברות יוניקורן בלבד. כך שגם כיום עומדת ישראל לעקוף במרוץ חדי הקרן במספרים מוחלטים את ארה"ב. לטובת מי שלא מאמין או חושב שגם נתונים אלו מקורם בדמיון אני מצרף קישור לכתבה שפורסמה בגלובס וסוקרת חברה אחר חברה ברשימת היוניקורנס הישראלית.

מכל הנתונים הללו הנתון החשוב הוא הנתון שעדיין לא ידוע לנו. לחברת סטרט אפ ממוצעת לוקח בין שבע לשמונה שנים מרגע הקמתה עד שהיא מגיעה לנקודה בה יש אפשרות ל"אקזיט" (לצורך העניין נגדיר באופן גס אקזיט כמכירה למשקיע או הנפקה), כמובן יש להבהיר כי רק חברות ההזנק בודדות מגיעות לקו סיום מכובד שכן  כ 95 אחוזים מחברות הסטרט אפ מתמוססות מעצמם , מתפרקות או חוזרות לעולמות הפנטזיה והאגדות. ובכל זאת חישוב פשוט יגלה לנו שמספר חברות היוניקורן הישראליות עלה מ 4 ל60 בתוך כשנתיים הרי בעוד שנתיים עשויות להיות בארץ לפי גרף זה מאות חברות יוניקורן שהרי תהליך ההבשלה כאמור לוקח  7-8 שנים כך שיש יוניקורנים רבים מאד בקנה התותח של ההיטק הישראלי.

אם כל זה לא מספיק קבלו נתון נוסף: בינואר 2020 חצה לראשונה אחוז עובדי ההי טק בישראל את סף ה  10 אחוזים מכוח העבודה בישראל. כיום הנתון המוערך הינו למעלה מ 11 אחוזים. עובדים אלו אחראים על 25 אחוזים מתשלומי מס ההכנסה בישראל (בשל המשכורות הגבוהות מאד) ואחוז המועסקים  בתחום גדל משנה לשנה. כל זאת בנוסף למאגר בלתי נדלה שמזין שוק זה ביוצאי יחידות הטכנולוגיה של ממר"ם, חיל המודיעין ויחידות התקשוב כל הנתונים הללו ביחד מרכיבים אחו גדול מאד עליו גדלים סוסים חד קרן.

רגע, לא גמרנו.

בימים בהם מגפת הקורונה מכה בעולם והכלכלות מדשדשות, התחזיות הכלכליות מדכאות והעולם ככלל נכלם ומבוהל  דווקא אז, חוגג ההיטק הישראלי. הרי הסטרט אפ הוא למעשה אלתור ומציעת פתרונות למצבים משתנים ומי יודע להסתגל ולהמציא עצמו מחדש טוב יותר מהסטרטפיסטים הישראלים? כך שהמשבר העולמי הוא סוג של הזדמנות פז עבור היוניקורנים. עבודה מהבית? יופי, העולם צריך שימוש יתר באפליקציות וטכנולוגיות ופתרונות חדשים ומי יביא אותם לעולם? – ניחשתם נכון חברנו הסוס עם הקרן.

פאנ'ץ ליין

בשלב הזה נשענים לאחור בכורסאות המטופל ומודים: בסדר, בסדר, שלל הנתונים מראים שאכן יש עתיד כביר לסטרט אפ הישראלי, שצפוי עוד לעלות ככל הנראה בעתיד הקרוב . אז מכל המידע הזה איך מאתרים יוניקורן אופציונאלי עוד בשלב שהוא עצמו סייח צנוע שקרנו טרם בקעה ומחירו לצרכן סביר?

הסוד טמון במעקב אחרי חברות סטרט אם מראשית דרכן, ויצירת מערכת מעקב איכותית בתוך תעשיית ההייטק תוך בחינת אופיים של השותפים המובילים שכן במרתון של מספר שנים בעבודה בתנאי לחץ חשוב לא פחות מהגאונות הטכנולוגית גם אופיים ויכולותם של האורגנים לעמוד בלחץ ובתנאים בהם יעבדו הגאונים הצעירים מספר שנים, תנאים פחות טובים משמעותית מאשר בחברות ההי טק הקלאסיות.

הכותב הינו עורך דין מומחה בלוויי סטרט אפים מיום הקמתם כולל ליווי פיננסי וגיוס משקיעים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לקביעת פגישת ייעוץ

זקוקים לייעוץ משפטי?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן